Много български пилоти участваха в престижната надпревара CEE Mojo Trophy, която се проведе миналия уикенд на Pista Azzurra в Йезоло, Италия. Това бе голямо предизвикателство за нашите състезатели, които се сблъскаха със сериозна конкуренция от водещите пилоти в Европа в класовете в Rotax Senior, Rotax Junior, Rotax MiniMax и Rotax Micromax.
В категория Rotax Senior наш представител бе Илиян Янков. Той се класира 15-и в своята квалификационна група, а след това в първия хийт А-С се придвижи до 11-а позиция. Във втория В-С се нареди 16-и. Така той се класира за суперфинала, където участваха 34 пилоти. За съжаление Янков отпадна след само 3 направени обиколки.
В Rotax Junior имаше най-много български пилоти – 5. Най-предно се класира Христо Младенов, който с малко повече шанс можеше и да влезе в топ 10. Той кара за първи път на тази писта и имаше нужда от време да свикне с нея, както и с новите за него гуми.
В квалификацията Младенов бе 18-и, а в префинала се придвижи до 12-а позиция. Във финала напредна с още 3 места и завърши 9-и. В суперфинала обаче нямаше шанс и остана 27-и, което означаваше 14-о място в крайното класиране. Ицо все пак имаше късмет в разиграната томбола, от която той бе изтеглен и той спечели двигател.
Друг наш представител Габриел Александров учуди всички с 6-ото си време в квалификацията, като в последствие стана дори 5-и след наказание на съперник. В първото каране след квалификацията на префинала успя да стигне за момент до трета позиция, а в крайна сметка завърши 5-и.
Представянето му беше много обнадеждаващо, но на финала още във втората обиколка го избутаха много лошо в тревата и остана последен. В суперфинала стартира от 28-а позиция и направи много голям прогрес, като стигна до 18-а. В общото подреждане Габриел е 16-и, като уикендът за него бе много поучителен. Той подобри времената си на същото трасе спрямо началото на годината с 1 секунда.
В същия клас на 18-о място завърши Светлен Симеонов. Българският пилот бе 17-и в квалификацията, а в префинала стигна до 13-ото място. Във финала обаче изостана 25-и, а в суперфинала финишира 19-и.
Мартин Гърбев впечатли със 7-о място в префинала след старта от едва 24-а позиция. Във финала обаче имаше 5 сек наказание за потънал спойлер, а в суперфинала отпадна след 14 обиколки. Така в общото класиране остана 26-и.
Петият български пилот в Junior Калоян Гьошев имаше добра скорост и беше 9-и в квалификацията. Той обаче бе с потенциал за доста повече и в префинала движеше се 3-и и бе ударен при опит за изпреварване на 2-ия в 6-ата обиколка. В неделя във финала стартира последен и стана 17-и, но наказание за спойлер го прати 19-и.
Освен това след инцидента шасито не завиваше добре в десните завои и Гьошев не се чувстваше комфортно. В суперфинала само 15 метра преди финала картингът затегна и с бутане на машината Калоян все пак завърши. Това му беше първо каране на голямо международно състезание в този клас и отборната работа му помогна да се справи добре.
В Minimax Стелиян Господинов направи много добро състезание, като имаше доста добра скорост и добър съпорт от отбора . Машината беше на топ ниво, като по време на тренировките през трите дни той беше в топ 3.
В квалификацията обаче Господинов остана на 9-а позиция и от там всичко тръгна назад за него . В префинала имаше сблъсък с друг пилот и от там загуби също 5 позиции и след наказание завърши 15-и. На финала Стелиян стартира съответно 15-и, но отново го удариха. Въпреки това той стигна до 14 позиция. На суперфинала българският пилот успя да се пробие път до 9-ото място. В крайното класиране се нареди 12-и.
В категория Micromax Димитър Станков бе много близо до подиума и малко не му достигна да се качи на него. Още в тренировките той редовно бе в топ 5, но в квалификацията остана 7-и. В префинала напредна до 6-о място.
Във финала Бомбата прогресира до 5-а позиция, като бе плътно зад 4-ия. Най-доброто си каране Станков направи в суперфинала, завършвайки 3-и. Така той изостана само на 1 точка от 3-ия и 4-ия в крайното класиране. Като цяло представянето му беше много добро, като от екипа му коментираха, че ако бяха наели мотор под наем, Станков щеше да се представи още по-добре.