Седалката е един от най-важните компоненти в картинга. За недобре запознатите това сигурно звучи странно, но е факт и един правилен или съответно неправилен избор на седалка може да доведе до голяма разлика в представянето на даден пилот. Затова на нейния избор трябва да се обърне много сериозно внимание. Има 4 или 5 форми на седалки, както и 4-5 вида твърдост на седалката. Тя трябва да е подбрана освен това според вида гума, която ще се ползва, според вида шаси.
Най-използваната седалка у нас е от марката Imaf. Има видове седалки, които обгръщат повече пилота и му дават повече комфорт. Има и разлики в зависимост дали дъното е полуотрязано или напълно отрязано. Ако е напълно отрязано, това дава възможност самата седалка да слезе по-надолу и да се свали центъра на тежестта. Има и разлика в зависимост от видовете нишки, от които са направени. Някои седалки са двойно уплътнени, за да дадат повече гъвкавост на диагонала.
В последните години се вижда тенденция гумите да са с повече силикон, отколкото каучук. И те се държат по по-различен начин на пистата. Затова настройките на машините са тотално различни спрямо това, което беше преди 5-6 години. А това обърква много хора, които преди са били свикнали да карат по един начин и да ползват едни настройки. Те залагат на това, което са свикнали да правят, вместо да експериментират. Всеки трябва да намери най-добрата настройка за себе си.
Най-скъпата седалка далеч не е най-добрата. Трябва да се избера тази, която ти подхожда най-добре. Важно е да се уточни дали да бъде поставена на гумени тампони или алуминиеви шайби захвата към карта, защото това придава допълнителна твърдост или мекост на шасито. Също така трябва да се пробва седалката да бъде пробивана на различни места, за да се постигне оптимален баланс. Може да се случи по време на сезона да се сменя седалката, тъй като не остава място където да бъде пробивана повече. Пилоти, които преди да са експериментирали с това, често после са изненадани колко голяма разлика може да доведе 1 см по-нагоре, по-надолу, по-напред или по-назад.
По отношение на стила на пилотиране, пилотите, които са с по-агресивен стил, би трябвало да използват по-мека седалка. Но пак зависи много от шасито и от неговите характеристики. Например през миналия сезон шампионът в KZ2 Владо Арабаджиев използва 3 вида шасита, като всяко си имаше своите специфики и изискваше различен тип седалка. Топкарт шасито например изискваше твърда седалка, тъй като беше меко. С него обаче нашите пилоти имаха проблеми на състезанието в Румъния, където пистите са по-бързи и има повече отложена гума, заради по-големия брой пилоти.
По време на състезателния уикенд най-често се променя височината на седалката. Обикновено 1-1.5 см напред или също толкова назад. Ако прави по-големи промени от тези – 2 см и повече, това означава, че си изгубен в настройките и си объркал цялата концепция. Толкова голяма промяна води до промени и по другите компоненти – педали, волан.