Иван Влъчков: Безопасността трябва да е на първо място

Иван Влъчков: Безопасността трябва да е на първо място

Двукратният шампион на писта у нас в клас Туринг и дългогодишен картинг пилот Иван Влъчков призова всички шофьори у нас да бъдат по-внимателни и безопасността за тях винаги да бъде на първо място. Вчера той беше гост в предаването „На Скорост“ по БНР Стара Загора, в което говори за кариерата си досега в моторния спорт, успехите в нея и плановете за 2018 г.

„Състезанието не е на пътя. Състезанието е на пистата, заяви Влъчков. – Всеки може да се обърне към мен и като имаме тестове на писта, да дойде с неговата кола и да покара. Аз мога да му помагам. Пътят не е писта. Всеки ден слушам как у нас е станала някаква катастрофа, дразня се и ми става неприятно. Винаги трябва да се мисли докато се кара. Винаги трябва да се има едно наум какво може да се случи.“

Иван започва моторния спорт с картинга, като на шега отива да кара на пистата на ЦСКА. Баща му Стамен, който е и негов личен мениджър, го води. „В началото бях скептично настроен, спомня си Иван. – Не ми се караше. Исках да съм на площадката, като нормалните деца. Но отидохме и още след първото качване направих 110 обиколки. След това разбрахме, че има школа и се записах.“

Професионалната си кариера Иван започва когато е на 10 години, като първото му състезание е в Хасково в клас Ротакс Джуниър при лошо условия и сняг на трасето. Следва шампионска титлата в класа след няколко години и достигане до клас KZ. През 2016 г. Влъчков премина към състезанията на писта в клас Туринг, печелейки титлата 2 години поред.

Той обаче признава, че картинга е най-добрата тренировка: „Дори пилотите от Формула 1 карат картинг. Няма пилот, който да не кара картинг. Затова при първото ми състезание в колата имах усещането, че свърши за отрицателно време. Дори не се бях уморил и задъхал и не разбрах кога е свършило.“

През тази година Иван ще продължи да кара на писта у нас в Туринг, като няма амбиции за висшия клас Макси, тъй като това ще увеличи много разходите. Той ще продължи да кара в европейските серии GT4, където се надява да направи пълна програма с екипа на Росен Даскалов и българския болид Sin Car R1.

Но това зависи и от това дали екипът на Влъчков ще намери спонсори, за да изкара Иван целия сезон. През миналата година той участва в 3 кръга, като и в 3-те се представи много добре. По думите му колата му допада много и е лесна за каране.

За шампионата на Затворен маршрут у нас Иван ще кара отново с Хонда Сивик, но тази година ще има и по-голяма конкуренция в класа в лицето на Давид Будев, който също ще кара за екипа на Влъчков с миналогодишната тренировъчна кола, която също е Хонда Сивик.