Миналия уикенд се състоя 4-ото издание на Пролетната купа Хасково на картинг пистата край града. Надпреварата бе организирана отново от екипа на „Гърков картинг спорт“ и отново предложи интересен регламент с каране в двете посоки на пистата в един ден.
Уикендът премина при много добра организация и без сериозни инциденти. С това състезание на практика се откри и активният сезон в професионалния картинг у нас.
Ето какво споделиха пилоти, родители и механици след състезанието:
Данаил Димитров, баща и механик на Кристиян Димитров, втори в клас KZ:
Димитър Гърков, организатор на състезанието, баща и механик на Любомир Гърков, 3-и в KZ:
„Благодаря на всички пилоти, които уважиха състезанието. Имаше леки пропуски чисто организационно. Като цяло състезанието премина, както беше планувано. Доволни сме от факта, че линейката не влезе в употреба, което означава, че всички пилоти са били на ниво. Вероятно това ще е последната купа, която организирам. Поради организационните ми задължения почти не успях да обърна внимание на Любо Гърков и това доведе до технически проблеми за него. Той беше пренебрегнат. Иначе съм много доволен от неговото пилотиране и включването му в организацията.“
Йордан Савов, баща и механик на Люсиян Савов, победител в клас Senior Open:
„Тренировъчно състезание за нас заради смесените класове. Доволни сме, имахме добра скорост, предвид различните характeристики на моторите. Интересни и добри битки се получиха в обединената група. Още е рано да кажем какво предстои на Люси като участия тази година. Ще се опитаме да направим още някое състезание в Италия или Румъния, но усилията ни с него ще са насочени към академията за млади пилоти. Като състезател толкова години, Люси ще обяснява траектории и точки на спирания и всичко, което един опитен състезател може да предаде на друг млад състезател.“
Стефан Арсов, баща и механик на Данислав Арсов, победител в клас Rotax Senior:
„Включихме се в състезанието по две причини: Първо – да уважим събитието, което картинг фамилията Гъркови организира за вече 4-та поредна година, и в което до момента, основно по финансови причини, нямахме възможност да участваме, въпреки огромното ни желание. Останахме впечатлени от организацията, добронамерената атмосфера и приятелски дух (с малки изключения – основно на пилоти от шампионата на БФК, форматирани с идеята за победа на „всяка цена“ и с „всички възможни средства“), адекватното съдийство, реалния и безкомпромисен технически контрол – все неща, които ни липсваха в българския шампионат! Адмирации за Ели, Любо и Митко Гъркови и това, което правят за българския картинг (а и за нас самите) от години насам! И второ – за да проверим дали състоянието на вече 5-годишната ни техника и пилота ни биха ни позволили да се опитаме да направим още един, последен може би, пълен сезон в Румъния.
Откъм пилот – след като не беше карал почти 2 години и сигурно 1/4 от времето за подготовка ни отиде, за да възстановим и задвижим техниката, а през останалото време тренираше с изхвърлените от другите пилоти гуми, на Дани му бяха необходими само 4 обиколки за адаптация към чисто новите такива, за да вземе квалификацията с 0.6 сек. на втория – шампиона на България за 2023 г. И за да бъде състезанието интересно, неговия пишман механик – татко му (Стефан визира себе си), беше забравил да смени антифриза в радиатора след зимната пауза и се наложи в първия финал да стартира последен… Нататък всички видяха – трябваха му 4-5 обиколки за да изпревари всички и да победи категорично… Техниката обаче се оказа „слабото ни място“ и в неделя сутрин двигателят започна прогресивно да прекъсва все повече. И само благодарение на адаптивността на Дани в последния манш успя да го закара до финала, борейки се да запази 2-ata позиция. За съжаление, ако не намерим възможност да си осигурим подкрепата на професионален механик/отбор, може би ще се окаже, че Пролетна купа Хасково 2024 е била един достоен бенефис на нашия скромен екип.“
Самуил Иванов, втори в клас Rotax Senior:
„На квалификацията станах първи. Стартирах втори в общото класиране и завърших втори на първия хит. На квалификацията на обратно отново станах втори. Можех да стана първи на манша в обратна посока, ако не карах 15 обиколки при предвидени 14. Въпреки направената грешка, комисията не се съгласи да направят разместване в неделя на следващия манш. В неделя на състезанието в лява посока завърших първи, но бях дисквалифициран заради пластинката на поплавъците, която не влезе в калибъра за половин милиметър. На манша в обратна посока завърших отново първи в моя клас. През цялото време бях много бърз и постоянен, но заради дисквалификацията завърших 2-и в крайното класиране. Спортът освен за забавление, би трябвало да покаже истинския победител, но това може да стане реално само, ако участват истински добри играчи и спазват честна игра. Може да не станах първи, но се чувствам като победител.“
Любомир Маринков, механик на Виктор Върбанов, 3-и в Senior:
„Това състезание беше първото за нас, в което имахме възможност да тестваме новите за България немски шасита Mach1 в реални състезателни условия. Краткото времето, което имахме за подготовка, така и динамичният формат на състезанието, не ни дадоха възможност да изпробваме всички настройки. Оказа се, че нашите Mach1 шасита изискват малко по-различни настройки в сравнение с другите познати марки в България. Първото нещо, което прави най-ярко впечатление на всеки пилот, които е карал този картинг, са много силните спирачки. Второто нещо, което се забелязва е, че добре съхранява гумите, Разбира се останаха и някои въпроси, на които ще търсим отговор в предстоящите тестове и състезания. Именно липсата на тези отговори и други малки фактори ни лишиха от възможността да се борим за по-предна позиция.
Много сме доволни от цялостното ни представяне. Трето място с еднакъв брой точки с втория и само на 0,148 сек. след него. Искам да благодаря на Виктор Върбанов за смелостта да стане първият Mach1 пилот в България за това, че се раздаде изцяло и за това, че като наш много добър приятел, постави основата и помогна много за по-нататъчното развитие на Mach1. Благодаря и на Гърков Картинг Клуб за отличната организация. Трябва да има повече подобни състезания. Не на последно място трябва да благодарим и на техническата комисия в лицето на Георги Пенков, който отлично свърши своята работа. Ако и на състезанията от Националния шампионат машините се проверяват по този начин, резултатите ще бъдат по-справедливи.“
Спас Карабелов, баща и механик на Лиам Карабелов, първи в Junior Open:
„Тренировката в петък не протече по най добрият начин за нашият екип. След пътуване от Англия имахме 4-5 часа за почивка преди свободните сесии. Получихме програмата и разбрахме, че състезанието ще се проведе в двата варианта на пистата – ляв и десен, като Лиам трябваше да разучи вторият вариант на пистата в 3 сесии по 10 минути. Проблемите през целият ден бяха много като започнаха с телеметрията, от която аз като механик не успявах да взема нужната ми информация след което имахме проблеми и със запалването и с шасито. Трябваше да се преборим с проблемите.
Лиам изпитваше трудности с прекаленият грип на пистата, тъй като израстването му като пилот протича на острова във Великобритания, а там грипът е мечта. В събота имахме добър ден, като успяхме да намерим баланс и да направим добри квалификационни обиколки в топ 4 . Лиам знаеше, че може и има какво да извлече от машината си и го направи в маншовете, което му осигури и по-добрите стартови места в последният ден от състезанието като премери сили с добри пилоти в едно трудно за нас, но много интересно с формата си състезание . Доволни сме от дебюта на Лиам със 125-кубиков двигател ОК Junior и благодарим на всички, които ни подкрепяха и помагаха.“
Веселин Шингов, баща и механик на Петър Шингов, 3-и в Junior Open:
„Технически проблем не ни позволи да стартираме от квалификационната ни позиция в манш 1. Проблемът ни беше избила лула на свещта. Трудно намерихме проблема, но все пак го намерихме и го отстранихме и в другите маншове нямахме проблеми от технически естество. И в манш 2 в събота трябваше да стартираме от последна 13-а позиция. Пилотът направи много добро каране, завърши втори, показа добро ниво, и няколко обиколки не му достигнаха да изпревари първия. В манш 3 завърши 2-и с добър старт и водеше през цялото време, но в последната 14-а обиколка бе изпреварен и излезе извън траектория, тъй като беше натиснат отзад от съперник. Опита се да си върне позицията, но не успя да направи завършваща атака. В крайното класиране е 3-и. Малшанс имахме в това състезание. Не беше нашият уикенд.“
Хари Александров, баща на Габриел Александров, победител в Rotax Junior:
„Лично аз съм много от удовлетворен от състезанието. Не беше най-бързият по време, имаше и по-добри времена с около десета от секундата, но пък имаше брутално темпо и от чисто нови гуми до напълно износени гуми се държа перфектно като времената се покачиха само с 2 десети за обиколка. Явно и от натрупания грип беше прекрасно състезание за нас специално с много скорост просто може би щяхме да спечелим и последния старт, но предизвикана катастрофа от участник просто го остави на втора позиция и се бяхме разбрали да не поема излишни рискове, въпреки че имаше скоростта да изпревари първия, не рискува, за да не да си съхрани шасито здраво и да няма по-нататък инциденти.
Имахме вече достатъчно аванс от точки и знаехме, че ни е нужна просто да завършим последното каране, защото имахме значително по-голям брой точки от другите участници. След удара в дясната гума отзад се радваме, че нямахме никакви поражения, въпреки че картингът вървя малко настрани и на 2 гуми той успя някак си да го овладее и продължи. Мислех че има проблеми, но от темпото му показва че машината е в добра кондиция.“
Андрей Тодоров, баща на Виктор Тодоров, 2-и в Rotax Junior:
„Виктор имаше динамичен уикенд, в който успя да покаже много скорост, умения и израстване, но няколко грешки в стартовете доведоха до по-слаби класирания. Второ място е логично с оглед на събитията през уикенда. Машината и отбора му бяха на много високо ниво, благодарности на семейство Гъркови за организирането на това състезание. Очакваме 2024 година да е успешна за Виктор в Румънския шампионат и той да се бори за призови класирания.“
Димо Боянов, баща на Давид Боянов, победител в клас Mini:
„Изглежда, че каръкът ни от миналата година изчезна. Дано тази година да тръгнем с победи и да нямаме повече технически препятствия. Още не знае къде ще караме тази година. Засега в Румъния, но не всички кръгове. А у нас в националния шампионат, ако има с кой в класа, ще караме.“
Владимир Бахчеванов, баща на Милен Бахчеванов, първи в клас Minimax:
„Направихме добри настройки на машината и постигнахме добра скорост през целия уикенд. Времената ни се подобряваха до последната сесия и резултатите са налице – първа победа за Милен в професионалния картинг. Направихме страхотна тренировка при сериозна конкуренция. Искам да поздравим организаторите, колегите и техническата комисия, всичко беше на ниво и видяхме, че има картинг спорт и в други части на страната. Благодарим на нашите спонсори и ще се видим на първи кръг на БФК-НКС.“
Васил Пуцов, баща и механик на Даниел Пуцов, първи в клас Mini BG:
„Стана много добро състезание, имаше голяма интрига до последно не се знаеше кой на кое място е . Даниел беше с първо квалификационно време и в двете квалификации за място . Имахме малшанс в първия манш, където имаше малко неяснота относно старта и загубихме позиция . Втория манш застигнахме изоставащ състезател, който не успяхме да изпреварим веднага поради това, че Дани беше предупреден да ги пази децата, които карат за първи път и са по-бавни по пистата. Това ни изигра лоша шега и загубихме 2 позиции. Всичко се нареди в неделя когато Даниел показа добро каране и с хладнокръвие постигнахме перфектни резултати, а именно 1-во място. Аз лично съм повече от доволен от пилота, цялата организация за състезанието и не на последно място от хората които помагат на Даниел всичко това да стане реалност.“