Пистата Серес в Гърция стана домакин на втория кръг от шампионата на БФК-НКС. Надпреварата, която трябваше да бъде съвместна с гърците, беше изключително напрегната и изпълнена с напрежение, което беше в резултат от проявеното от гръцка страна пренебрежително отношение към българите, постоянни опити за налагането на техни правила и опасно каране от местните пилоти.
Стигна се до там да се дискутира дали кръгът да бъде анулиран, като в крайна сметка неделният ден се състоя по съкратена програма и победители в отделните класове станаха Гърков, Апостолоски, Воденичаров, Балабанов и Господинов.
Ето какво споделиха пилоти, родители и механици след състезанието:
Димитър Гърков, баща и механик на Любомир Гърков, първи в клас KZ, механик и на Пламен Балчев от клас Senior:
„Неочаквано за нас не се получи добро състсезание в KZ. Очаквахме повече хора, очаквахме гръцки пилоти да се включат. От тази гледна точка сме разочаровани, но иначе с Любо нямахме технически проблеми. Не стана добро състезание. Доволен съм от представянето на Балчев, като с него също нямахме технически проблеми. Доста бързо започна да учи пистата. Представи се на добро ниво. Раочаровани сме от това, че кантарът беше повреден и след това ремонтиран, а ние в отбора не бяхме уводеомени за това. Смятаме, че би било редно да ни кажат и да дойдем да си проверим наново килограмите. През цялото време с едно и също гориво на всяко каране Пламен беше около 163.0-163.4 кг с машината (при задължителен минимум 162.00 кг). Без нищо да променяме на последното каране излязохме 161.4 кг., което за мен не е нормално да се случва. Има организация за следващия кръг в Хасково да има клас KZ. До момента 7 пилота са потвърдили участие. Надяваме се да дойдат и други.“
Цветан и Петър Делчеви, трети и 4-и в клас KZ:
„За пръв път сме на тази писта. Допадна ни. Бърза и технична е. Неразбории в другите класове за малко не провалиха цялото състезание. Темпото ни през уикенда като цяло беше добро, като изоставането ни от Любо и Ицо беше по-малко от колкото на Балканската купа в Кюстендил. Първият манш отпаднах поради технически проблем, а брат ми завърши трети. Във втория му взех старта и след това той нямаше къде да ме изпревари. Благодаря на моя работодател Алу Кьониг Щал ЕООД, който ми помага финансово за да участвам в състезанията. С по-нова техника и малко повече тренировки резултатите ще са още по-добри. Планираме участие и на следващия кръг в Хасково.“
Игор Апостолоски, баща и механик на Васил Апостолоски, първи в Rotax Senior:
“За нас състезанието бе стандартна процедура: Полпозиция, първо място на финала и 10 обиколки, събрани в рамките на само 1 десета от секундата.“
Любомир Маринков, механик на Преслав Луканов, втори в Rotax Senior:
„За Преслав това беше второ състезание в дебютния му сезон и първо на тази писта. Той имаше много малко време за тренировки и все още свиква с новия Mach1 karting. Още от четвъртък знаехме, че първите 3 места ще бъдат заети. За това нашата цел беше да преследваме 4-ото място, което го постигнахме на квалификацията. Неуспешният старт обаче остави Преслав на 5-о място. До средата на състезанието беше много близо след Пламен, но след това започна да изостава. Отпадането на Калоян и Илиян от състезанието в борбата им за второто място ни изведе с две позиции напред. След финала Пламен се оказа с 600 грама по-лек от допустимото и беше дисквалифициран. Това ни осигори второто място. Някой може да го нарече “късмета на начинаещия”, но за мен всичко е част от играта и ние честно си спечелихме позицията.
Лъчезар Воденичаров, баща и механик на Радослав Воденичаров, първи в Rotax Junior:
„Бяхме много подготвени за кръга. Направихме тестове 2 седмици преди състезаните в 2 дни, в които уточнихме всичко по шаси и мотор. Видях, че Ради има много хубава скорост и бях сигурен, че представянето ще е много добро. В четвъртък имахме проблеми с мотора и сложихме нов, който трябваше да разработим в петък и събота. Постарахме се много и резултатът е налице. Той беше едно рамо пред всички, което се видя на пистата. Бях възмутен от поведението на гърците, но бяхме се постарали толкова в подготовката, че искахме да продължим да се състезаваме. Гледаме напред към Хасково. Там ще ни е една идея по-трудно, защото там той не е карал. Благодарим на споносрите от Оптико Електрон Груп, Асарел Медет и Yacco Bulgaria.“
Христо Петров, дядо на Христо Младенов, втори в Rotax Junior:
„Добре се представи, неочавано добре за мен, защото все пак с този мотор караме за първи път. Не бях сигурен как ще се справи. Можеше и по-добре дори. В неделя в първото състезание стартира 21-и и завърши 4-и, което беше добре с много изпреварвания. В новата квалификацията без гърците стана 4-и. На старта изостана 6-и, но успя да стигне до 2-о място. Можеше да се бори за първо място ако беше по-напред в решетката. Хареса ми как изпревари Стефановски в последната обиколка. Бори се докрай.“
Ели Балабанова, майка на Калоян Балабанов, първи в клас Minimax:
„Като цяло Калоян беше подготвен за сериозна битка с гръцкиите състезатели. Номер 125 и 127 даваха доста добри времена. Той даде второ време на квалификацията и това го амбицира. На хийта успя да запази 2-рата позиция. За съжаление на първото състезание в неделя се забави малко на старта и в последствие попадна в битка между двама гръцки пилоти. Те се завъртяха точно пред него и той се удари в тях, което го извади от чеплните позиции и догонваше. След рестарта на състезанието само с нашите пилоти си поведе убедително и спечели.“
Владимир Бахчеванов, баща на Милен Бахчеванов, втори в Minimax:
„Изминалият кръг за нас беше „катастрофа“ относно съвместното му провеждане и организиране редом с гръцката федерация. Гръцките пилоти сякаш бяха дошли на война, а не на състезание (изключвам колегите от Racing line в който не съм видял такива намерения) . На Милен това му е любимата писта от сега използваните в шампионата, направихме много добра подготовка и бяхме на ниво да се борим за победата. Но поредицата от организационни проблеми и скандали попречиха за нормалното провеждане на състезание. Върха на сладоледа беше решението да се прави състезание в сътезанието с нова квалификация и един финал, което е в разрез с правилата и такъв регламент не съществува документално дори при съсдалата се ситуация. Надявам се организатори и длъжностни лица да са си направили свойте изводи и да не сме свидетели на такова нещо никога повече.“
Стелиян Господинов, първи в клас Micromax:
“Бях втори на квалификацията. След това на последния манш станах първи. Изпреварих водача на първия шикан. Много съм доволен. Благодаря на моя механик Петър Гьошев и на отбора, че се грижат за мен.“
Стоян Рангелов, баща на Никола Рангелов, втори в клас Micromax:
„Като цяло съм много доволен от представянето му, през целия уикенд вървеше много бързо. На мокро се представи много добре в петък, в събота изпусна квалификаията и остана 2-и, в хийта повечеи спечели, в неделя станаха инциденти и състезанието бе рестартирано, 3-и в квалификацията стогна до 2-ото място, ако имаше 1 или 2 обиколки, може би щеше да се бори за първото място, беше с 2 десети на обиколка по-бърз, останахаме с 2-ото място, достйно представяне , поздравления за победителя, достойно представяне и за него, Благодаря на механика Тошо Аначков, без него нямаше да станат нещата.“
Димитър Станков, 3-и в клас Micromax:
„Поведох, но изостанах 3-и, защото не можех да задържам другите зад себе си. Като че ли бяхме с еднаква скорост, но те все пак май бяха по-бързи. Ще гоня по-добро класиране в следващия кръг в Хасково. Искам да благодаря на моя механик – Киро.“