Какво казаха пилоти, родители и механици след Балканската купа в Кюстендил

Какво казаха пилоти, родители и механици след Балканската купа в Кюстендил

Миналия уикенд на пистата в Пауталия в Кюстендил се състоя традиционното издание на Балканската купа по картинг. При слънчево и топло време пилотите се състезаваха в класовете – KZ Open, No Gear Open, Rotax Senior/Rotax Junior, Mini и Mini BG/Micromax.

Победители в тях станаха Юлиян Серафимов, Томи Хаджийски, Мартин Беков, Любослав Руйков и Калоян Гьошев.

Ето какво споделиха пилоти, родители и механици след състезанието:

Юлиян Серафимов, победител в клас KZ Open:

„В събота бях най-бърз, а без хийтове беше по-лесно, защото не трябваше да пазя гумите. Спечелих безапелационно квалификацията. В неделя от сутринта до вечерта изпитах много емоции. Не можех да повярвам, че това се случва в един ден. Във финала тръгнахме едновременно с Искрин, но аз бях от по-прашната страна на пистата и картинът ми започна да буксува. А Искрин не е пилот за подценяване и се възползва от всяка възможна ситуация. Бързо се съвзех и се опитах да го изпреваря на първия обратен ляв, но не можах. Но това се случи в 3-ата обиколка. С Найден Петров бяхме близки. Неговата смърт тежи много на мен и цялото семейство. Без думи сме. Не можем да повярваме, че вече го няма.“

Димитър Гърков, баща и механик на втория в клас KZ Open Любомир Гърков:

Забавлявахме се, не сме гонини никакви цели, искахме да покараме и да се насладим на надпревара без напрежение. Осигурихме картинг на Атанас Милинич, който кара с картинга на Петер Мюлер единствен бе аматьор в класа Rotax, който се представи много добре. За това състезание помагахме и на Цанко, който също се представи добре. Поехме ангажимент и към Виктор Тодоров, с който се занимаваше Пламен Христов. Доволни сме от състезанието.

Томи Хаджийски, първи в клас No Gear Open:

„Много добро състезание за мен. Доста по-бърз бях от него (Кристиян Димитров). В полуфинала ми стана неприятно, защото на него му се разхлаби веригата. И за да не падне, той ме пусна. Очаквах, че ще сме по-малко пилоти в класа този път, но мислех, че все пак ще сме поне 5-6. Догодина ще карам отново в тази категория.“

 

Александър Беков, баща и механик на победителя в Rotax Senior Мартин Беков:

„Мъжко каране. Дебнеше всяка възможност, при която Дейвид можеше да сбърка и да направи чисто изпреварване, без да влиза агресивно. Така беше инструктиран и той изпълни нарежданията.“

Дейвид Митов, втори в клас RotaxSenior:

„Марти беше плътно зад мен през цялото състезание. На няколко пъти успях да се предпазя, но в последната обиколка ме изпревари. Неприятно чувство, но се случват и такива неща. Бяхме с постоянни обиколки през цялото време, но той се засили накрая. Мисля, че най-добрата му обиколка беше именно последната.“

Самуил Иванов, трети в клас Rotax Senior:

„За мен това състезание завърши добре и съм доволен от себе си и това, което показах, защото бях в нов клас. На квалификацията стартирах втори. На състезанието в първия манш стартирах втори, с Васил Апостолоски имах контакт при, който се захванаха гумите на картинга и изостанахме от групата. Успях да наваксам с времето, но при самия контакт налягането на гумите спадна и стана инцидент и се блъснах на последния завой. На втория манш трябваше да стартирам последен, но дадох най-доброто от себе си и успях да стана трети. Много съм доволен от това, което постигнах, защото се състезавах с пилоти, които имат по-голям опит от мен.“

Георги Генов, баща и механик на единствения пилот в Rotax Junior Калоян Генов:

„Нямахме възможност за това състезание да преминем към по-горния клас Senior и така се получи, че Калоян остана единствения пилот в Junior. Решихме да изпробваме потенциала на картинга и двигателя. За съжаление се случи така, че получихме проблем в мотора. Това ни доведе до положение, в което Калоян почти не успя да направи тренировки. Взехме резервен двигател от Вальо Йосифов. Без почти никакви настройки на двигателя успяхме да завършим състезанието. Благодарим на нашите спонсори RSB Trans – Бони Бончев и Костенец RT Владимир Бахчеванов.“

Станислав Каваримов, механик на Любослав Руйков, победител в клас Mini:

Инструкциите към Любо бяха да бъде максимално внимателен. На старта на финала лично според мен пилотът на втора позиция Калоян Гьошев беше по-напред. Той започна да дава газ още на излизане от последния завой. Имаше и по-чистата траектория от външната страна в завой 1. Любо изостана трети, но след това изпревари чисто и Шингов, и Гьошев. След това не допусна никой да го доближи. Доволен съм от показаното. Ще кажа и няколко думи и за Найден, който наскоро ни напусна. Беше ЧОВЕК с много главни букви никога не парадираше какво и колко има. Със сигурност един от най-отдадените и запалени хора по нашия спорт. Никога не се отказа никога не ни предаде. Това е огромна загуба за всички нас, които бяха близки с него. Сигурен съм че той ще ни гледа отгоре и ще ни помага и от там. Искрени съболезнования на цялото му семейство и всички близки.“

Деян Стефановски, баща и механик на Стефан Стефановски, втори в клас Mini:

Повече от доволни сме. Имахме бързина и темпо. Единствено в полуфинала двигателят не запали в загряващата обиколка. Той стартира последен, а имаше право да заеме позицията си. Освен това заради рязко спиране на пилот пред него спойлерът хлътна и получихме 5 секунди наказание. Това наложи старт от 6-а позиция за финала. А от това място много трудно да станеш първи. Показа обаче, че е борбен, и че може. За мен беше най-добрият.“

Петър Гьошев, баща и механик на Калоян Гьошев, първи в клас Mini BG/Micromax и трети в Mini:

„Емоциите надделяха в самото състезание в по-горния клас, което за него беше дебютно. Целта ни беше да се борим да сме сред първите трима и я изпълнихме. Като цяло класът е много силен и децата са много добри. А това е много показателно за представянето на Калоян, че още в първото състезание успя да влезе в тройката. Той си държеше тази позиция от тренировките и квалификацията. Във финала се поизмори, започна да греши към средата на надпреварата.

Деан Дамянов, втори в клас ini BG/Micromax:

Уикендът за мен премина много добре, но можех да постигна и повече. Не ми достигна малко скорост. Карах и в двата класа, което определено ме затрудни. В последното състезание в неделя в Mini когато останаха 2 обиколки едната ми ръка започнах да не я чувствам.“