Любомир Гърков бе пилотът, който се представи най-силно от всички българи в състезанието за Купата на Румъния, което се проведе на пистата Таргу Секуиеск миналия уикенд. Той завърши първи в своя клас и първи в общото състезанието на машините в Ротакс Сениор и Ротакс DD2 след люта битка с местните пилоти. „В четвъртък на тренировките бяхме с около 2 секунди по -бавни от останалите състезатели. В петък монтирахме новите гуми, с които веднага си подобрих времето, сподели Гърков.
– В събота на квалификацията дадох второ време. В неделя първия манш стартирах първи, в рамките на една обиколка бях ударен няколко пъти и загубих 8 позиции. Успях да наваксам и завърших втори. Втория манш отново бях втори след Стефан Виктор, който беше наказан с 10 секунди заради контакт с друг пилот, в следствие на което излязох на първа позиция в манша и съответно в крайното класиране.
Самата писта ми подхожда. Бърза е и е технична. Мисля, че това е най-новата писта в Европа. Всичко е на много високо ниво.Всеки път когато отидем там има по нещо ново. Организацията е на доста високо ниво. Границите се спазват точно. Техническите проверки след всеки манш са обстойни и безкомпромисни. Комисията винаги е от няколко души, които не правят никакви компромиси.”
Друг наш представител Искрин Арабаджиев имаше шанс да се пребори за първото място в състезанието в клас KZ. Старозагорският пилот кара отлично в полуфиналите и завърши 2-и, но заради побутване отзад на съперник бе наказан с 10 сек и бе класиран 4-и.
Във финала Искрин потегли отлично от 4-а позиция и се опита да мине между първите двама. Тогава обаче бе ударен отдясно от Николас Паску. Двамата се завъртяха и отпаднаха, а ситуацията се възползва друг наш пилот – Никифор Баневски, който поведе. В Крайна сметка Фори завърши 3-и, а победител стана Андрей Вайда.
„Заради едно леко докосване в полуфинала ме наказаха пресилено с 10 сек, каза Искрин. – След това потеглих отлично, но ме удари Паску и двамата се завъртяхме и отпаднахме. Като цяло направих много добри карания. Организацията беше на високо ниво, въпреки че пистата не беше в най-доброто си състояние.”