Марти Стоянов направи тестове с Formula Renault 1600

Марти Стоянов направи тестове с Formula Renault 1600

Мартин Стоянов направи първите си тестове за предстоящия небезизвестен чешки шампионат Carbonia Cup с Formula Renault 1600. След кариерното си развитие, което всяка година бележи нови върхове, Стоянов бе поканен за тестове на този болид, който е под ръководството на JMT Racing Engineering и се проведе на чешката писта Autodrom Most.

Пред Стоянов целта беше една – да покаже характер, хъс, чисто и бързо пилотиране, свикване с новата писта и болид, както и работа в питлейна с отбора. Всичко това той трябваше да демонстрира в рамките на един тестов ден, за да се хареса на отбора, тъй като трябва да вземат решението, дали въпреки възрастта му от 13 години (която е под минимума с 1 година) трябва да бъде допуснат до старта на сезона на Carbonia Cup 2021.

За съжаление още преди началото на първата сутрешна сесия на ветровитата писта Most, автомобила на Марти имаше технически проблем, който механиците отстраниха за следващото каране. Отношенията с отбора започнаха леко студено, каквото беше и времето на трасето, но Марти успя да съхрани психиката си и веднага след първия си стинт от обиколки се прибра видимо доволен. Удовлетворение се виждаше и в погледа на отбора с всяка следваща сесия, като Марти показваше най-доброто от себе си и то с лекота. Без проблем се справи с другите пилоти, които тестваха другата формула Renault 1600, както и с част от другите тестващи пилоти, които също провеждаха своята предсезонна подготовка с Formula 4.

В последната си сесия, която бе с продължителност от 30 минути Марти успя да запише рекордно време за отбора на JMT Racing Engineering, а прибирайки се в пита той слезе с усмивка, която по нищо не показваше, че е изморен или разколебан. Даже напротив, имаше желание за още тренировъчни сесии и неминуемо те щяха да доведат до подобряване на резултата, който бе 1:50.30. С този резултат, ако Марти бе в последното миналогодишно състезание на Carbonia Cup, той щеше да е с второ най-бързо време в класа до 1600 кубически сантиметра и пети в генералното класиране.

С помоща на Хонца Регер, местен пилот и дългогодишен шампион в Carbonia Cup, Марти успя да свали времето си с близо секунда, след преглеждане на кадрите от екшън камерата и обсъждане на състезателната траектория и дребните, но важни детайли криеща Мост. Тук е важно да отбележим, че температурите на пистата по време на теста на Стоянов, бяха близки до нулата, вятъра беше със скорост над 20 км в час.

След последния трийсет минутен стинт, който симулираше истински състезателни условия на максимална атака, Стоянов се прибра с температура на гумите под 40 градуса, което красноречиво значеше, че с по-добри гуми, налягания, настройки и условия на трасето, Марти с лекота щеше да падне под 1:50.00.

В края на тестовия петъчен ден JMT Racing Engineering, както и Хонца Регер и други пилоти от Formula 4, бяха истински впечатлени от показаното на трасето от страна на Мартин Стоянов, докато гледат онборд кадрите от най-бързата му обиколка.

След този успешен тест в момента се очаква решението от директора на шампионата, дали Марти ще бъде допуснат до Carbonia Cup и така по този начин да стане най-младия пилот започнал да се състезава точно на 13-тия си рожден ден с формули в Европа.

Източник: https://pitlane.tv/martin-stoyanov-na-krachka-ot-parvi-sezon-s-formula/