В края на миналата седмица Мартин Стоянов кара за първи път картинг след дългата пауза заради пандемията. Това стана на пистата във Уолен, Швейцария със карт от класа Х30. Прогнозата за времето за петък (15 май) показваше, че ще има дъжд , но това не се случи. Сутринта беше хладно и влажно, но пистата бързо изсъхна и условията бяха много добри през целия ден.
Уолен е интересна писта, но и много неравна, което беше добър тест за физическата подготовка за Марти. След няколко сесии за загрявка и намиране на подходящи настройки, българският пилот за пръв път откакто започна да кара Х30 в началото на годината имаше възможност да ползва нови гуми.
Използването на нови гуми в квалификацията е област, в която той и неговият баща Мирослав Петков са решили да работят повече тази година. Защото миналата година Стоянов винаги показваше чудесна скорост на мокро и при лош грип, но в квалификациите със нови гуми не винаги използваше най-доброто от гумите. На Уолен Мартин навъртя 200 обиколки и теста беше много продуктивен.
На следващия ден (16 май) екипът на Стоянов се премести на пистата в Лисс където на 13 юни би трябвало да се проведе състезанието Капелен Трофи. В Лисс Мартин трябваше да дели пистата с мотоциклети. Затова времето беше разделено на сесии, а всички картове от KZ до Mini караха заедно което създаваше проблеми с трафика на пистата.
През деня Мартин кара със два вида гуми червен Леконт, който ще се ползва във Капелен Трофи и синя Вега, която се ползва в шампионата на Швейцария (Вега Трофео) в клас X30. Следобеда беше отделен за състезателни дистанции, за да бъде проверен фитнеса на Мартин и темпото му в дълга серия от обиколки.
През тази седмица Стоянов ще продължи с подготовката по същата програма – в петък ще кара на Уолен, а в събота в Лисс. Все още не е уточнена окончателно състезателната програма. За юни Стоянов и Петков се надяват да се проведе вече споменатото Капелен Трофи, а през септември и октомври шампионата Вега Трофео, който вече публикува новите си дати.