
Мартин Стоянов заедно със своя отбор LIGU EVO, съставен от него, Анди Лиу, Мауро Маручи и Рето Гут спечелиха най-престижното състезание по картинг за издръжливост в Швейцария – 12 часа на Рогвил.
Участието на Марти беше под въпрос до час преди старта, заради възрастта му (остават му шест години докато навърши нужните 16). Но след като неговият баща и треньор Мирослав Петков направи декларация, поемаща отговорността, и благодарение на впечатляващата му скорост в тренировките, беше допуснат до участие.
В квалификацията отборът нямаше късмет с жребия на картовете и 4 минути преди края се намираше на 12 позиция от 25 . Тогава Марти бе сложен в друг карт и в оставащите 3-4 обиколки той успя да се изкачи до 3-ото място, но с разочароващо време, с 0.7 десети по бавно от тренировките.
Стартът на 12 часовото състезание беше даден в 23 часа. Зад кормилото застана спонсорът на отбора Анди Лиу , той успя да си пробие път от трета до първа позиция. В два часа след полунощ Марти пое щафетата и веднага наложи убийствено темпо от около 43.5 секунди за тур. Той се справяше чудесно и с трафика и за около час успя да увеличи преднината пред втория на 7 обиколки! В процеса подобри и рекорда на трасето, смъквайки го на 43.389 сек.
След около час и половина Марти подаде сигнал че има някакъв проблем и спря от далечната страна на пистата с някакъв технически проблем. Правилата позволяват в такъв случай друг карт да отиде на място, да вземе транспондера и да продължи надпреварата. Докато това се случи, бяха загубени две обиколки от преднината!
Вторият карт обаче не показваше нужната скорост и след половин час почивка за Марти решихме да го сложим отново зад волана, за да видим дали проблемът е в карта или пилота. Втория стинт на Марти беше с продължителност един час. И макар да въртеше обиколки от около 44.7 сек и да не беше доволен от карта, все още беше най-бързият на трасето между 4 и 5 сутринта!
В 5 часа беше време да се даде по-дълга почивка на Марти. И идеята беше да кара пак накрая в последния час и половина. В 6.15 обаче пак имахме нужда от неговата скорост. След 40 мин. Марти поиска смяна, тъй като енергията му беше на привършване. Малко преди 7 часа той беше изваден от карта и беше време за сън. В този момент в отбора настъпи криза. Времената не бяха добри и преднината на тима от 5 обиколки започна да се топи. И в 9 беше само 2 обиколки.
Тогава от тима решиха пак да сменят карта и този път извадиха късмет. Падна се равностоен карт, с който съотборниците на Марти можеха да поддържат равностойно темпо на съперниците и да запазят преднината от 2 обиколки. В 10 Марти искаше да кара пак, но този път Петков прецени, че няма нужда от неговата скорост и не иска да поемам риска да се наложи допълнителен питстоп към края, ако силите започнат да му изневеряват.
Така отборът успя да запази преднината от две обиколки до края и да спечели състезанието. Мартин, освен купата за първо място, получи и специална купа за рекорд на трасето и най бърз пилот. Състезанието беше много тежко физически за Мартин, но той доби много ценен опит как да разпределя силите си и как да се справя с трафика.