
Сезонът в проефсионалния картигн спорт у нас приключи. За съжаление последният кръг от Националните серии бе отменен, а състезанието за Зимната купа в Хасково не се състоя заради новите ограничения във връзка с пандемията от Covid-19. Ето какво казаха пилоти, родители и механици от топ 3 в отделните класове след края на кампанията.
Владимир Арабаджиев, шампион в клас KZ-2:
„Младите пилоти у нас имат много да учат. Имат да вдигат летвата. Аз мога да им бъда полезен. Тази година карах да се забавлявам, за удоволствие. Любомир Гърков имат потенциал, като му трябват още тренировки. За Юлиян Серафимов не мога да кажа, тъй като кара в друга категория. Още не знам дали ще карам и догодина. Ако няма много пилоти в класа, може и да не се състезавам.“
Димитър Гърков, баща и механик на 2-ия в KZ-2 Любомир Гърков:
„Сравнително доволни сме от изминалия сезон сме. Успяхме да караме с много на брой добри пилоти. Имаше силна конкуренция в лицето на по-опитните пилоти. Благодарим им, че участваха и възможността да се състезаваме с тях. Не можахме да се справим много добре с настройките на машината. Имахме технически проблеми. Тежък и интересен сезон. Ще караме и следващия. Не сме решили с кое шаси ще караме. Продаваме настоящата техника и догодина ще търсим нова.“
Юлиян Серафимов, баща и механик на Юлиян Серафимов, първи в KZ Open:
„Много силен сезон за Юли. Беше много силна конкуренцията. Карахме с най-старото шаси и двигател от водещите пилоти. Тези година е най-проблемната в спорта, от както Юли се състезава. Имахме много технически проблеми – скъсана задна ос, повредена спирачна помпа, обръщане. Но беше силен сезон. Мнозина казват, че това може би е бил най-добрият му сезон в картинга. Той се раздаваше много.“
Георги Дончев, втори в клас KZ Open:
„Призовото ми класиране в шампионата не се дължи на скорост, а повече на късмет. Това беше експериментален сезон за мен. За първи път се качих на картинг, беше повече за забавление и подготовка. В последните състезания имах проблеми с машината, имах такива със спирачките. Надавам се догодина да карам пак у нас, ако го позволява календарът.“
Цветан Илиев, трети в клас KZ Open:
„Състезавах основно, за да се подготвя за надпреварата с Формулата в Чехия. Исках да си карам картинга, но не съм ходил просто да участвам. Борех се колкото можех. Догодина няма да участвам. Ще пробваме Снежи в клас Rotax Junior. Ако върви добре и е близо до челото, ще продължим с нея.”
Петер Мюлер, първенец в клас Rotax Senior:
„Бях тъжен от малкия брой участници в класа. Преди сезона ми казаха, че ще имаме 5-6 пилоти в Senior. Затова аз започнах сезона. Имаше 2 състезания, в които само аз бях в този клас и това беше шокиращо. Мисля, че българските пилоти са по-добри от румънските. Пистите са добри и много технични, особено тази в Хасково. По-добри са от тези в Гърция. По отношение на техническата част трябва много неща да се променят. Нямаше технически проверки. Трябва да се проверяват двигателите и твърдостта на гумите след състезанията. Не знам дали ще продължа да карам тук и догодина.“
Мартин Беков, 3-и в клас Rotax Senior:
„В българския шампионат карах само две състезания и като цяло не съм доволен от представянето си. Дори съм малко разочарован. От представянето си в Румъния съм много доволен (Мартин спечели победа и записа още един подиум). Все още не знаем за българския шампионат, но за румънския със сигурност ще направим всичко възможно да го караме целия.“
Стефан Арсов, баща и механик на Данислав Арсов, първи в клас Rotax Junior:
„Изключително сме доволни и щастливи. В началото на този сезон тайничко си мечтаехме за победи, но се опитвахме да бъдем реалисти и да очакваме бавна и постепенна адаптация в новия клас. Дани обаче отново изненада всички – дори и нас. Още от второто състезание успя вече да бъде достатъчно бърз и постоянен, за да се бори с пилоти с много повече опит. Благодарим на всички наши приятели на пистата, с чиято безценна помощ нашият скромен екип успя да се адаптира към напълно новите условия. Благодарим и на GO GRILL, ЕТЕ Енчо Енчев, Бардал България и бензиностанция Лики Моли – Велико Търново, чиято подкрепа ни позволи да участваме и да спечелим.“
Йордан Савов, баща и механик на 2-ия в Rotax Junior Люсиян Савов:
„Определям изминалия сезон като неуспешен. Целта беше титлата, но очевидно създалите се ситуации, техническите проблеми, съдийските решения и отменения последен кръг се събраха не в наша полза. Нямаше нито един положителен фактор за нас. Не сме мислили още за следващия сезон. Не знаем къде ще караме.“
Даниела Дешкова, майка на шампиона в Mini Алекс Дешков:
„Началото на сезона за Алекс започна с промени в екипа, с които той трябваше да свиква в движение. В средата смени и шасито, което се оказа също добра промяна за него и в крайна сметка резултатът беше повече от отличен. Единствено съжаляваме, че не успя да вземе участие в петия кръг заради контузията си, но добрата преднина ,която натрупа му помогна да запази лидерството си. Надяваме се догодина на също толкова добро представяне в клас Junior, в който се очертават да участват много силни пилоти, както тазгодишни, така и такива, които преминат от Mini. Благодарим на всички, с които работихме тази година и си пожелаваме успех за 2021 г.“
Ангел Минков, баща и механик на втория в Mini Слави Минков:
„Дешков беше много добър и ни беше трудно с него. Това, че си счупи ръката ни даде шанс. Но изпуснахме възможността да сме първи. Може би като цяло крайното класиране трябваше да бъде такова, тъй като Алекс не участва в 1 състезание, а и ние си провалихме 1 състезание. В предпоследния кръг Слави беше декласиран в генералната квалификация поради технически причини, като това беше и моя грешка. Това го прати последен в хийтовете.“
Веселин Шингов, баща на 3-ия в Mini Петър Шингов:
„Предвид неубедителното начало, като класиране това ме удовлетворява. След средата на сезона той започна да кара много нахъсано и съм доволен от резултата. 3 деца се бореха за тази 3-та позиция в шампионата. Не мога да кажа на какво се дължи прогресът му. Може би израства, пораства и започва да мисли по друг начин. За 2021 г. продължаваме да караме в Мини. Няма да бързам да го качвам в по-горен клас. Ще се надявам на по-добри резултати.“
Станислав Каваримов, треньор на шампионата в Mini BG Любослав Руйков:
„Руйков за мен е пилотът с най-много качества и най-голям потенциал за развитие. Всичко това се доказва с цифри, а те не лъжат – единственият пилот с 260 точки от 260 възможни и всичко това само за 5 месеца, а освен това спечели и Балканската купа в клас Мини. Аз повярвах в него в първия момент, в който се срещнахме и знаех, че ще бъде шампион. През всички месеци Любо се отнасяше супер професионално и беше отдаден изцяло на своята задача да кара перфектно и точно. Смятам, че след такъв сезон за него единственото логично продължение са състезания на европейско и световно ниво. Знам че той може да следва Ники Цолов подобаващо.“
Борислав Богданов, механик на Пресиан Стоянов, втори в Mini BG:
„Доволен съм от Пресиян. Успя да надгради над себе си през този сезон, въпреки ограниченото време за тренировки. Относно идния сезон, след нова година ще има яснота относно дали Пресиян ще кара в България или в Германия.“
Андрей Тодоров, баща на 3-ия в Mini BG Виктор Тодоров:
„Тази година беше дебютна за Виктор в Националните серии. Всички сме много доволни от прогреса му и спечелените купи. Детето е много талантливо, това се видя ясно в последните 2 месеца и беше отчетено от хората с опит в този спорт. С голяма заслуга за тези успехи е Денис Янев, който само за няколко седмици през есента успя да изкара най-доброто от детето. Очакваме през 2021 да видим един подготвен, бърз и фокусиран Виктор, който да бъде конкурентен на по-опитните състезатели в клас Мини.“
Крайни класирания за сезон 2020:
Kлуб | Tочки | |
---|---|---|
1 | Хидролифт | 609 |
2 | Гърков Картинг | 530 |
3 | София Кар | 360 |
4 | КК Кюстендил | 80 |
5 | Блек Сий | 25 |