Напрегнат уикенд за Мартин Стоянов в Швейцария

Напрегнат уикенд за Мартин Стоянов в Швейцария

Напрегнат състезателен уикенд имаше Мартин Стоянов в Швейцария. Българският пилот участва в първия кръг от шампионата на карт клуб Шафхаузен, който се проведе в Лис.

В категория Junior бяха записани само двама състезатели, но този път те трябваше да карат с юниорските си мотори в категория 125 спорт, където са състезателите с Х30 Senior.

Преди две седмици в Капелен Трофи на същата писта отново имаше двама с Junior , но те можеха да карат с „отворени” мотори, за да се борят наравно с останалите. При тази ситуация, че с Junior Марти трябваше да се състезава срещу Senior не му даваше големи надежди за уикенда. На теория реалното класиране на Мартин можеше да е най-много 9-о място от 10-те състезатели, при условие че победи другия Junior. Още повече, че за състезанието бяха записани повечето бързи пилоти с Х30 Senior.

Сутринта в събота преди официалната тренировка заваля дъжд – любимото време на Мартин! Този път баща му и негов механик Мирослав Петков избра точните настройки за това време (не като във финала на Капелен Трофи където ги обърка) и Марти записа 4-о време!

За квалификацията дъждът беше спрял, и тъй като времето беше горещо, екипът му предполагаше, че пистата може да изсъхне. В последния момент той реши да постави сликове на картинга на Мартин, като Стоянов се оказа единственият пилот с такива гуми.

Задачата на Марти беше да остане на пистата в трудните първи обиколки докато гумите му проработят. След половината на сесията 70% от пистата беше напълно суха и рискът започваше да се отплаща, като Марти се движеше твърдо в топ 3 и времената му започваха значително да се подобряват. Проблем обаче се оказаха останалите 30% от пистата, а именно входа на тунела и сенчестата част около него, които много трудно изсъхват!

В тунела в една от следващите обиколки Стоянов влезе малко по-бързо спрямо предишните обиколки и се завъртя. За жалост той не успя да се опази от удар в стената и пораженията бяха: изкривен кормилен прът и една изкривена, както и една откъсната кормилна щанга! По-лошото беше, че предизвика прекъсване на сесията с червен флаг, което доведе до отнемане на най-бързите му обиколки, което го прати 5-и в решетката.

В това състезание програмата беше доста натоварена само с около 20 минути пауза между квалификацията и първия манш. Първоначално екипът на Стоянов не успя да намери точния кормилен прът и беше направен компромис – Марти кара първия манш без предния стабилизиращ бар. Въпреки това Стоянов се бори мъжки и успя да запази 5-то място, за което му помогна и сблъскване между двама състезатели в началото.

За втория манш кормилния прът беше сменен с точния и Марти караше със точните настройки на карта. Така той загуби само 1 позиция спрямо по-бързите машини от Senior и завърши 6-и. С добро позициониране на карта той успяваше хем да не губи много време, хем да опазва позицията си така само един съперник го задмина.

Във финалния манш българският пилот завърши 8-и. Виждайки че състезателите след него са изостанали на достатъчно разстояние и вече не трябваше да се пази, Мартин можеше да се концентрира върху времената. И той направи най-бързата обиколка!

Така след събирането на точките от трите манша отредиха 5-о място на Марти в общото класиране и първо в Junior. За Марти това състезание макар и от клубен шампионат беше много полезно заради натрупания опит.