
През тази година картинг спортът ще навърши 60 години от създаването на първообраза си. Заслугата за раждането му се приписва изцяло на американските летци от Тихоокеанските военноморски бази. Търсейки развлечения в мъчително течащата пауза между полетите по време на Втората световна война, даващите дежурства летци приспособяват количката.
С която се превозва багажа на пистата с моторен двигател и започват да я карат по пистата. Впоследствие си правят още няколко такива и разбира се надпреварата не закъснява. Това обаче е било преди всичко развлечение и никой дори не е предполагал, че след няколко години това ще се превърне в популярен моторен спорт, който ще даде на света много велики състезатели.
Инициативата за създаването на картинг спорта идва от Арт Ингелс – механик във фирмата Къртис крафт къмпани в американското градче Глендейл, където се правят състезателните автомобили за Индианаполис. Датата на раждане на първия картинг, който значително се различава от съвременника си е август месец 1956. Тогава калифорниецът Art Ingels сглобява няколко тръби за създаде своя първи карт (на малката снимка), оборудван с двигател от косачка, едва ли си е представял до каква степен неговото изобретение ще подлуди света.
Картинг треската бързо се разпространява по цялата територия на САЩ преди да се прехвърли през океаните. Следват демонстративни картинг състезания, след което интереса към картинга се засилва. Същевременно Арт Ингълс започва серийно производство на картове, които носят марката Карета. Дълго време картовете под това име са водещи сред производителите на картове. По-нататък събитията в картинга се развиват с още по-голяма скорост.
Само 3 години след кръщаването – карт от Art Ingels, само на територията на Щатите се появяват 300 различни модела. И малкото превозно средство бързо се превърна в спортно. Малко са спортните дисциплини, които могат да се похвалят, че са се радвали на такова заслепяващо издигане. Във Франция, например, първата картинг среща се провежда в Аржантьой през декември 1959г. и през 1961г. федерацията издава не по-малко от 13 000 лиценза на пилоти, които са запалени от Картинг треската!
Появява се необходимост от създаване на специани картинг писти, унифициране на параметрите на карта и създаване на правила. Първите правила в картинга се разработват през 1957 от американски клуб по картинг.
Бурното развитие на картинга в Европа започва през 1958 год. след като в Англия са докарани 5 карта от Америка. Моментално се появата фирми, които се специализират в производството на картове, правят се специални писти, водят се дискусии за правилата. За това с какви темпове се популяризира картинга в Европа свидетелства следния факт: Само в Англия през 1960 год. е имало 120 фирми произвеждащи картове.
Състезание в източен Берлин от 1963 г.
През 60-те години федерални структури са изградени за да регулират картинг дейностите. През 1962 г. е създадена Международната комисия за картинг (CIK). През това десетилетие Картингът е възприеман едновременно и като индивидуален спорт и като отборен, защото състезанията изправят един срещу друг клубове и дори националните тимове. И още през 70-те години Картингът доказа, че е моторният спорт – училище за формиране на достойнства, които са валидни и днес. Млади пилоти като Аертон Сена, Ален Прост или Рикардо Патрезе научиха тънкостите и за тях започна да се говори след като спечелиха известност в международни Картинг състезания.
Днес, международните шампионати са витрината на производители и кандидати за професионални кариери в моторния спорт, но картинга не ограничен само до тези състезания на високо равнище. По целия свят той позволява практикуване на надбягвания на ниска цена в приятелски, регионални и национални състезания.
Последващите години в развитието на картинга се характеризират с бърз технически прогрес в конструкцията на шасито и двигателя. Съкращава се броя на фирмите, които произвеждат картове и те стават все по-съвършени и скъпи. Като във всеки технически спорт парите започват да играят решаваща роля сред факторите влияещи и на спортния резултат. Показателен за отношението в момента на света към картинга е фактът, че награждаването на шампионите по картинг става в Монте Карло на същата церемония, когато се награждават и победителите във Формула 1, туристическите надпревари и останалите бензинови състезания.