Никола Цолов финишира на четвърта позиция в спринтовата надпревара в Бахрейн. Българският пилот потегли втори и водеше през по-голямата част от състезанието. В последните обиколки той имаше проблеми с мотора и изостана. В крайна сметка Цолов все пак влезе в челната петица и записа най-силния си резултат във Формула 3. Победител в самия спринт стана Арвид Линдблад от отбора на Према.
Времето преди началото на спринтовата надпревара в Бахрейн беше сухо и слънчево. Температурите на въздуха и асфалта бяха високи. Това щеше да създаде сериозни предизвикателства за пилотите от F3.
Цолов потегли отлично от втората позиция. Пилотът на АРТ Гран при поведе след преминаването през първите два завоя на пистата в Бахрейн. Зад него беше съотборникът му Лорунс ван Хупен. Трети беше Естерсон, следван от Линдблад, Форнароли, Трамниц и Менсъл. По-назад имаше инцидент с участието на Дино Беганович (Према) и Сантиаго Рамос (Трайдент).
LIGHTS OUT AND AWAY WE GO! #BahrainGP #F3 pic.twitter.com/VGs96A2BlB
— Formula 3 (@Formula3) March 1, 2024
Цолов запази първото място след 3 тура от спринта в Бахрейн. Българинът беше изпреварен от Ван Хупен в края на старт-финалната права. Цолов обаче контраатакува на следващата DRS зона. Двамата пилоти водеха борба за първото място, която беше спечелена от българския лъв. Зад тях се движеха Естерсон, Линдблад и Форнароли. Третия пилот на АРТ Гран при Кристиан Менсъл се движеше в дъното на топ 10.
Цолов продължи да води в следващите няколко тура. Зад него на около половин секунда се движеше ван Хупен. Нидерландецът държеше най-бързата обиколка и се оплака от поведението на своя съотборник. Зад водещите двама се образува групичка с участието на Естерсон, Линдблад и Форнароли. Същевременно Люк Браунинг получи наказание заради напускане на пистата и получаване на предимство.
В 11-тата обиколка Ван Хупен изпревари Никола с DRS на старт-финалната права. Българинът обаче си върна лидерството няколко завоя по-късно. Зад двамата беше младежкия пилот на Ред Бул Арвид Линдблад. В топ 5 бяха още Форнароли и Макс Естерсън. Следващите пилоти се движеха на по-голяма разлика.
Цолов продължаваше да води в спринтовата надпревара в Бахрейн. Плътно зад него се движеха Линдблад, Ван Хупен, Форнароли и Естерсън. В топ 10 бяха още Трамниц, Браунинг, Боя, Мини и Гьоте. В 15-тата обиколка Линдблад изпревари Цолов на спирането за първи завой на пистата в Бахрейн. Радостта на британеца обаче беше кратка, тъй като Цолов си върна водачеството след няколко завоя. Във водещата група влизаха още Ван Хупен, Форнароли и Естерсън. Междувременно във втория сектор беше развят жълт флаг.
LAP 4 / 19
Laurens Van Hoepen goes up the inside of his @ARTGP team mate into turn one, but @NikolaTsolov gets back up the inside going in turn four to reclaim the position 👊
GREAT RACING! 🙌#BahrainGP #F3 pic.twitter.com/Zh4SyyNC62
— Formula 3 (@Formula3) March 1, 2024
Обиколка по-късно Линдблад отново мина пред Цолов и запази първото място. Британецът започна да отваря разлика, докато българският му съперник беше атакуван от Ван Хупен и Форнароли. Българският пилот загуби две позиции в рамките на една обиколка, тъй като имаше проблеми с гумите. Отпред Линдблад водеше с аванс от поне 3.5 сек. спрямо Ван Хупен.
Никола завърши на четвърта позиция в спринтовата надпревара. Българският лъв записа най-доброто си класиране в F3. Пред него финишираха Арвид Линдблад, съотборникът му Лорунс ван Хупен и Леонардо Форнароли (Трайдент). Петото място остана за Тим Трамниц (MP Motosport).
WHAT A START TO THE SEASON! 🤩
Here are the points finishers from the opening race of the year in Bahrain 👀#BahrainGP #F3 pic.twitter.com/FmMpL5rpMW
— Formula 3 (@Formula3) March 1, 2024
Малко след края на състезанието Никола Цолов разкри, че е имал проблем с мотора, което е било причината за неговото изоставане. „Не бяха по-бързи от мен, бях най-бърз. Обаче от шестата обиколка имах проблем с мотора и ми връщаше газта при превключване на четвърта и пета скорост. Това се случваше навсякъде – всяка права и завой. Ставаше все по-зле и нямах никакъв шанс. Иначе това щеше да е много лесна победа за мен, защото бях много бърз и всичко беше перфектно като битки, изпреварвания и т.н. Нямаше какво да направя“, сподели Никола Цолов.