Защо картинг пистите в България изчезват

Защо картинг пистите в България изчезват

От година на година картинг пистите у нас, на които могат да се провеждат официални състезания, все повече намаляват. През 2015 г. от 5-те кръга, 4 се проведоха на 2 писти – в Кюстендил 3 състезания, и в Хасково 2. Логично идва въпросът защо. Толкова ли нямаме поне 1 годно за картинг трасе в София например? Темата е много болна тема, но както обикновено нещата опират до пари. В България всъщност има много повече писти, но заради липсата на нужната поддръжка състоянието им е такова, че официални надпревари не могат да бъдат проведени.

Ето и какво е положението към момента:

Трасето във Враца е добро, но има нужда от ремонт. Без него, който би струвал около 50 000-60 000 лв., пистата няма как да се използва на професионално ниво.

Пистата Лаута в Пловдив има проблеми с шума. Оказва се, че поради специфичното разположение на трасето ниво на бръмчене на картовете е толкова високо, че пречи на местните жители да живеят спокойно по време на състезателните уикенди. Съответно те се оплакват от това и официални състезания не могат да бъдат провеждани.

Във Варна пистата за картинг също не става за професионални състезания заради дупките и неравностите. Затова и там трасето отпадна като вариант за провеждане на кръг от шампионата.

Новата писта в Твърдица за жалост също не се вписва в изискванията. В направата и бяха инвестирани доста средства, но се оказва, че в сегашния си вариант няма елементарни зони за сигурност, които задължително изискват мощните машини в KZ2.

Сигурно е учудващо за мнозина защо в София няма писта, на която да се провежда кръг от картинг шампионата ни в последните години, но това е факт. Оказва се, че в столицата няма трасе, което да отговаря на всички изисквания, а явно няма и желаещи ентусиасти, които да инвестират за направата на една хубава писта.

Освен това проблем представлява и използваната досега писта в Хасково. Заради провеждането на състезания по дрифт, настилката е доста износена и има дупки. Затова е напълно възможно тази година състезанията там да са последни, ако разбира се проблемът с асфалта не бъде оправен.

Така за новия сезон се очертава у нас да има отново състезания само в Кюстендил, която е единствената изрядна писта у нас, и евентуално в Хасково.

Вина за цялата ситуация има липса на ръководен орган. Реално през миналия сезон клубовете сами организираха състезанията. Трябва да има управляваща федерация, която да следи какво се случва с трасетата у нас и да прави нужното за тяхното поддържане, търсейки финансиране и хора, които са готови да съдействат и да помогнат на картинг спорта у нас.