Шампионатът по електрически картинг Kinetik Electric Series (KES) завърши своето първо издание. Той се проведе на три картинг писти – Варна, Кюстендил и София, като в него взеха участие общо 11 пилоти от четири различни националности.
Шампионатът е първият такъв в Източна Европа. Форматът му се състоя от два кръга във всеки град. Всеки от кръговете включваше един тренировъчен ден от 5 сесии и един състезателен ден с една тренировъчна сесия, квалификация, два манша и финал. В зависимост от позицията на финала, всеки участник получи определен брой точки, решаващи крайното класиране.
Пилотите, които се включиха в надпреварата, са:
№13. Peter Muller (Германия)
№95. Данислав Арсов (България)
№27. Диян Димитров (България)
№11. Ellys Spiezia (САЩ)
№08. Антоан Ангелов (България)
№33. Цветелин Цонев (България)
№09. Кирил Стоянов (България)
№22. Николай Николов (България)
№04. Илиян Янков (България)
№19. Isaiah Egwuagu (Великобритания)
№20. Петър Лазаров (България)
Рейс директор на шампионата беше Александър Стоев.
Електрическите картинги, с които се състезаваха младите таланти, са проектирани и произведени от компанията – организатор “Kinetik Automotive”. Сред основните разлики на машините с ДВГ и тези с електрическото задвижване е това, че вторите позволяват всички картове да имат напълно еднакво поведение на пистата. По този начин единствено уменията на пилотите и стратегията на отборите решават победителите във всяко едно състезание.
Е-машините са с тегло от 115 кг, максимална мощност на двигателя от 40kW, 120Nm въртящ момент и максимална скорост от 130 км/ч. Налично е разпределение на акомулаторните блокове в съотношение 50:50 на тежестта.
Кръгът във Варна:
Началото на KES шампионатът бе поставен във Варна. Там пилотите имаха възможността не само да опознаят пистата, но и качествата на противниците си. Двата състезателни дни бяха изпълнени с напрегнати моменти и обрати. В края на кръга на подиума се качиха Peter Muller (1во и 3то място), Данислав Арсов (2ро и 2ро място), Диян Димитров (3то място) и Антоан Ангелов (1во място).
Кръгът в Кюстендил:
Пистата в Кюстендил предразположи пилотите не само с невероятната си гледка, но и с удобните за изпреварване завои, на които можеха да изцедят на максимума възможностите на електрическите картинги на Kinetik. Тук отново не липсваха моменти “на ръба” на позволеното. След четирите емоционални дни на пилотиране, на почетната стълбица се качиха Peter Muller (1во и 2ро място), Данислав Арсов (2ро и 1во място), Антоан Ангелов (3то място) и Диян Димитров (3то място).
Кръгът в София:
Кръгът в София се оказа решаващ за определянето на победителя на първия в Източна Европа шампионат по Е-картинг. Данислав Арсов и Peter Muller имаха четири точки разлика в полза на германеца.
Освен с решаващия си характер, този кръг се отличи и с присъствието на общо трима чуждестранни пилоти. Участието и експертизата на Ellys Spiezia (САЩ) за шампионата на “Kinetik Automotive”, валидира усилията на организаторите, че KES и машините са на световно ниво.
Краят на кръга завърши с подиуми за Данислав Арсов (1во и 2ро място), Peter Muller (2ро и 1во място), Ellys Spiezia (3то място) и Илиян Илиев (3то място).
Така развил се последният крък на Kinetik E-Series, финалните трима, които се качиха на почитната стълбица и записаха имената си в историята на шампионата са:
- Peter Muller (126 точки)
- Данислав Арсов (122 точки)
- Диян Димитров (78 точки)
Какво следва за Kinetik E-Series?
Целта на организаторите на KES е да дадат възможност на все повече млади пилоти да се докоснат до Е-мото спорта. Следващите стъпки за шампионата са да навлезе във все повече страни и да даде поле за изява на талантите. Какво са подготвили организаторите може да разберете от техните социални мрежи – Facebook и Instagram.
Kinetik E-Series нямаше да бъде възможен без подкрепата на Nexo, Sony, TopMaster, Ellysium, Acer, Deblabs, Battery Center, Rseat, Ambire и Solarhome.bg Екипът на “Kinetik Automotive” е благодарен и за медийната подкрепа на karting.bg, drugiq sajt, btv, CHT, Karatok и @petroslav.b