Слави Минков – постоянството е ключът към успеха

Слави Минков – постоянството е ключът към успеха

Новият ни герой в рубриката Млади таланти е Слави Минков. Шампионът в клас Mini за изминалия сезон, при който постоянството определено бе ключът към успеха. Минков трябваше да се труди и чака доста години, докато стигне до титлата, но може би по-важното беше, че имаше упоритостта и търпението, за да я дочака. А тя не дойде никак лесно в оспорвана битка с Любо Руйков, Христо Младенов и Петър Шингов.

Неговият баща и механик Ангел Минков има много сериозна история в картинг спорта, и не само в него. От 1984 г. до 2000 г. се състезава професионално с картинг, като има 3 титли в различните класове и много призови класирания. След това финансови проблеми го принуждават да спре с картинга. Започва обаче да кара мотори, ендуро, а дори и рали. Има 2 състезания – рали България и рали Траянови врата през 2006 г., като и на двете става първи в своя клас А7. Отново обаче заради финансови проблеми спира да кара.

Ангел Минков в годините в картинга

В тази връзка можем да кажем, че Слави напълно наследява кариерата на баща си. „Откакто съм се родил татко ме возеше на мотора, разказва Слави. – Той изигра много голяма роля да се кача на машината, а също имаше и голяма финансова роля. В картинга ми хареса скоростта. В началото въобще не ми беше лесно. Не знаех къде се намирам. Бях много малък и не знаех какво се очаква от мен.“

Дебютът на Слави в професионалния картинг в Румъния на пистата Амкарт

Слави се запалва по картинга на 4 години. На следващата, когато е на 5 г., започва да се състезава професионално, но първо в Румъния, тъй като у нас не го пускат да кара заради възрастта. Дебютира на пистата Амкар в Букурещ. В България започва да се състезава през април 2015 г. към академията в Mini BG. Постепенно прогресира, като през 2018 г. е 4-и в по-горния клас Mini, a през 2020 г. стигна до 2-ото място, постигайки първа победа в състезание и първа за кръга в последния уикенд в Кюстендил.

През тази стартира силно с две победи в първите 2 кръга, а след това винаги бе в челото и запази добрата си преднина. В последните кръгове по-бърз от него беше Любослав Руйков, като двамата направиха страхотен дуел в Кюстендил. Руйков взе превес през втората половина от сезона, но натрупаната преднина в началото се оказа достатъчна. Като цяло сезонът в този клас бе много силен, като 4-5 пилоти бяха в относително малки разлики.

Битките в Mini през сезона бяха много оспорвани

„Не мисля, че можех да направя нещо по-добре през сезона, споделя Слави. – Правя някои грешки във философията и подхода в някои състезания.“ Баща му добавя: „Може би на моменти подценява обстановката и не ни слуша много какво му казваме. Когато ни чува, се случват нещата.“

Самият Ангел често е доста емоционален на пистата и се кара на възпитаника си. Tова е част от характера му. Според него напредъка при Слави се дължи както на физическото му израстване и заякване, така и на работата с механика Стефано Ловчанлиев. „Силата ми се увеличи и оттам станах по-издръжлив и по-бърз.“, обяснява младият пилот.

Слави с баща си и Стефано Ловчалиев

Слави участва и на 2 състезания в Румъния тази година, като второто през септември бе кръг и от националния шампионат. Минков отбелязва, че местните румънски пилоти също са много бързи, като част от тях карат в Италия. А това ги е научило как да изпреварват и как да се държат в близките двубои. Нещо, по отношение на което той, както сам признава, още има да учи. Но беше постоянен през целия сезон с призови класирания и това в крайна сметка му осигури титлата. А постоянството според Слави се дължи на работата именно с Ловчалиев.

„От него не може да се изисква повече, защото той се старае колкото може, казва Минков-младши. – Помага ми много и общо взето заради него си спечелих титлата. Спокоен съм. Ако на старта се стресираш, състезанието вече е приключило. Не трябва да те е страх, за да можеш да постигаш по-добри класирания.“

Стилът на каране на Слави е баланс между плавност и агресия

Стилът на каране на Минков е баланс между плавност и агресия. „Спокоен съм при карането, но и рязко си влизам, споделя той. – Не го правя бавно.“ Докато баща му Ангел в това отношение е бил по-агресивен и по думите му не е мислел много:

„Аз бях по-агресивен. В някои ситуации това е предимство, в други недостатък. Не можеш да чакаш нещо да се случи 10 обиколки. От друга страна като влезеш неразумно и неправилно, тогава и двамата пилоти сте вън. Има съм сериозни инциденти в кариерата ми.“

Баща му Ангел беше по-агресивен в битките

Планът е от следващия сезон Слави да кара в клас OKJ, който ще е нов за него и сериозна крачка напред. Според Ангел, първата му година ще е много трудна, защото Слави е още слаб за този клас като физика. Шасито още не е избрано, а двигателят вероятно ще е TM. Целта е да участва основно в румънския шампионат и също в българския при възможност. Именно пистата Амкар в Букурещ е любимата на Минков, а най-добре обикновено се представя в Хасково.