Арабаджиев показа на младите как се прави

Арабаджиев показа на младите как се прави

Владимир Арабаджиев (третия на снимката от ляво надясно) показа на младите пилоти, че още го може. Дори вече на 31 години, един от най-успешните български пилоти у нас и в международните надпревари, спечели шампионата ни по картинг във висшия клас KZ2. Владо, който е единственият наш състезател, караш болид от Ф1, доминира през целия сезон , като не остави съмнение в превъзходството си. 6 победи от общо 10-те старта (5 кръга по 2 манша) и още 3 класирания на подиума говорят достатъчно за класата на пловдивчанина. Единственото му по-посредствено представяне бе във втория кръг в Серес, Гърция.

Това бе и най-добре организираното състезание за сезона, провело се под ръководството на екипа на Стамен Влъчков. Там Арабаджиев завърши 3-и и 4-и в двата манша. Това беше и причината все пак титлата да не бъде решена преди последния кръг, преди който Владо имаше 165 точки, срещу 142 на единствения му конкурент Симеон Симеонов от тима на Хидролифт. В убедителна победа за Арабаджиев в първия манш обаче интригата приключи (28 точки аванс при оставащо едно състезание). Като цяло основното предимство на Владо дойде от 3 неща. Първо от една страна от големия опит, натрупан в най-различни състезания и шампионати. Това му помагаше при настройването на картинга. Второ той се познава много добре със своя механик Георги Пенков, с който работи от дълги години и знае много добре какво да изисква от машината и нейната подготовка.

Третия фактор бе умението на пилота да вземе максимума от техниката и гумите. Неговото постоянство в представянето позволяваше да се работи много по-прецизно с неговия карт. Той започна сезона с CRG рамка за шасито, но след това пробва „Топкарт“, модел Туистър, което много му допадна. Успя да го настрой перфектно и това му даде предимство. Арабаджиев се справи много добре и с гумите, като успяваше да ги запази до края на надпреварата и да не ги прегрява. Освен всичко друго, Владо помагаше и на своите колеги с каквото можеше, като не отказа съдействие на никой пилот, поискал съвета му или изпаднал в затруднение. Особено на всички млади пилоти, идващи от по-ниските класове.

Що се отнася до Симеонов, той направи доста силни класирания и 2 победи, което за първа година в класа (KZ2) е отлично постижение. Това му осигури 2-ото място, като трябва да отбележим, че някои от надпреварите той имаше и късмет, опазвайки се от инциденти и технически проблеми. Успяваше да се справи физически и да издържи на високото темпо до края на състезанията. Той реално завърши всяко едно състезание, като най-силен му бе 4-ия кръг в Кюстендил, където записа победа и 2-о място, печелейки като цяло повече точки от Арабаджиев – 45 срещу 41 т. Напредъкът при него не очевиден и е интересно как ще се справи през следващия сезон и дали ще може да се бори за титлата с Владо. Това, което му липсваше, бяха рутината и опитът, а освен това не успяваше да се подготви оптимално за квалификациите.

Много интересен сезон имаше Искрин Арабаджиев. Пилотът на БВАК направи изключително силен кръг в Серес, печелейки и двете състезания. В останалите 4 кръга обаче той нито веднъж не стъпи на подиума. Взе четири 4-и места, но все пак завършваше всяко едно състезание в точките и това в крайна сметка му донесе 3-ото място в крайното класиране. Той издържа на атаката на Александър Цветанов от Хидролифт, който записа по-добри представяния в края на сезона, но остана на 12 точки зад Искрин.

Пети в крайното класиране остана Иван Влъчков. Състезателят на клуб ЦСКА имаше доста технически проблеми през сезона, а и допусна някои грешки, което като цяло със сигурност му коства едно по-предно класиране в шампионата. В Кюстендил в първия кръг например се движеше много добре, преди да се сблъска със съперник и да отпадне от надпреварата. А имаше реалния шанс да се класира в топ 3. Най-силното му каране бе в Серес, където в първия манш стана 4-и, а във втория 2-и, изпреварвайки дори Владо Арабаджиев. Стивън Данев се отличи с два силни уикенда в Хасково и Кюстендил, качвайки се общо 3 пъти на почетната стълбичка в тези 4 надпревари. Това обаче му беше достатъчно само за 6-ото място в крайното класиране.

Извън първата шестица пилотите имаха само епизодични челни класирания, без да покажат постоянство. Струва си да се отбележи само представянето на Александър Стоев, който тръгна много силно с 2-о и 3-о място в първия кръг. След края на втория той обаче не продължи участието си в шампионата заради неразбирателства с федерацията. Стоев направи няколко състезания в чужбина.