
За квалификация и състезание всеки пилот има право на общо 6 гуми. Не 6 комплекта, а 6 отделни гуми или комплект и една предна и една дясна. Това се прави с цел намаляване на разходите. Това утежнява задачата на отбора, но не много. Проблемите обикновено идват в края на самите състезания, когато гумите започват да се износват повече. Най-често допълнителните 2 гуми се използват за 2-ия манш. Новата гума има 3 златни обиколки, които ти дават между 1 и 3 десети на обиколка по-добро време от всички.
Затова за квалификацията винаги се тръгва с по-високо налягане, за да може бързо да се достигне работна температура и след първата загряваща обиколка да постигнеш една или две максимално бързи обиколки. Може да се подходи и по-различен начин с две бавни загряващи обиколки и след това една-две до три бързи. Оттам нататък вече времената се влошават. Важно е също така да се излезе към края на квалификацията, когато има най-много отложен каучук по асфалта. Може да има и друг подход. Да се направи една загряваща обиколка, после 2 бързи, после прави бавен тур и ги охлажда, а след това още една бърза.
Интересно правило в картинга е, че при излизането за 10-минутната квалификацията пилотите нямат право да сменят гумите си, независимо дали има промяна на условията. Това е съществена разлика спрямо големите състезателни едноместни открити машини и Формула 1. Затова ако трасето е мокро, но има изгледи да изсъхне бързо, пилотът и отборът трябва да вземат решение на какви гуми да заложат. На такива за мокра или такива за суха писта.
Интересен случай в тази връзка имаше през миналия сезон в Серес. Трасето беше мокро, но започна да пече. При нормално провеждане на квалификацията пистата нямаше как да изсъхне толкова бързо. Но началото на квалификацията беше забавено с 8 минути. И в последните 3 мин трасето стана по-подходящо за сликове. И тримата пилоти, които бяха заложили на гуми за мокро – Александър Стоев Арабаджиев, Иван Влъчков и Хюсеин Абдула Гука както заемаха челните 3 позиции, изостанаха много назад в класирането.
Задните гуми за мокро са по-тесни от стандартните за сухо. Това е малко странно на пръв поглед, но се прави с цел гумата, натискайки се към асфалта от натоварването при движение, да се увеличава контактната площ към асфалта и да се повишава сцеплението. Гумите са с грайфери, за да могат да отвеждат водата. Каучукът на самата гума е много мек. Ако с такива гуми се кара на суха писта, за 3 обиколки тя се съсипва и става на парцали. Цели парчета хвърчат от нея. Затова с тях трябва да се кара само на наводнена писта. Не на леко влажно, а на съвсем мокро. В картина няма гуми за междинни условия – интермедия, за разлика от Формула 1.