Симеон Симеонов завърши на второ място в националния шампионат по картинг в клас KZ2 за сезон 2016 г. Хасковският пилот спечели 2 състезания през сезона и още 6 пъти се качи на подиума, като остана само на 4 точки зад шампиона Владо Арабаджиев. Така за втора поредна година той се класира 2-и. Мнението си за сезона, за битките с Владо, работата на федерацията и бъдещите си планове Мони сподели за karting.bg.
– Завърши на второ място сезона в клас KZ2. На същата позиция беше и миналата година. Доволен ли си от постижението си?
– Да, доволен съм. С Владо (Арабаджиев) станаха много добри битки през цялото време. Не бяхме отдадени на 100% на картинга, тъй като карахме на Хюндай Рейсинг Трофи в националния рали шампионат. По-голямото ни внимание беше съсредоточено върху този шампионат. Затова не карахме във всички състезания в картинг шампионата. Малко ни трябваше да победим Владо. Така и не намерихме това съвсем малко повече темпо, което ни бе нужно. Все пак той е много добър пилот. Доказал се е през годините. И аз съм много доволен, че се движа на толкова малко зад него.
– Какво мислиш относно това, че не беше съвсем коректно спазена наредбата за провеждане на някои от кръговете (тези в Румъния и Гърция бяха зачетени за националния шампионат, въпреки че нямаше необходимия минимален брой от 6 пилоти на старта, както е според правилника и бяха дадени половината точки)? Кара ли те това да се чувстваш ощетен в някаква степен?
– Ами не. Като цяло за мен е по-важно кой е бил по-бърз през цялата година. А той (Арабаджиев) беше по-бърз и заслужаваше титлата. Това, което ме огорчава, е, че в момента федерацията ни е много зле. По състезанията е пълен хаос. Което се надявам да се промени, тъй като там в картинга младите трябва да започнат своята кариера като автомобилни състезатели. АКо така продължават нещата ще е много жалко за картинг спорта.
– Какво трябва да се промени според теб в спорта?
– Мисля, че трябва федерацията да помага на новите таланти, а не да им пречи. Трябва да се отдаде на работата си, тъй като това се деца, които имат талант и трябва да им се помогне. А не на тях да се гледа като на едни клиенти, които просто идват да карат. Мисля, че Академията за млади пилоти е правилния път. Важно е от 15 деца да има поне 5, които да отидат в по-горния клас.
– Планираш ли и догодина да участваш в картинг шампионата или ще насочиш вниманието си изцяло към ралитата?
– Преди ралито в Сърбия (където се състоя 5-ия кръг от Хюндай Рейсинг Трофи) беше последното ми състезание в картинга в Кюстендил, с което приключи сезона. С треньора ми в Хюндай Рейсинг Трофи – Петър Гьошев, сме на едно мнение, че картингът пречи много на ралито, а и обратното. Няма как да се карат двете дисциплини паралелно. Затова продължавам само с ралитата.
– В такъв случай какво си пожелаваш за следващия сезон?
– Надявам се тази зима да имам време и ресурс за много тренировки и да изтъркаме много гуми. И така да се подготвя много по-добре отколкото през миналите години. През миналата и тази година нямах почти никаква подготовка за управление на колата с предно предаване. Така за догодина мисля битките в рали шампионата ни да са още по-оспорвани, а разликите по-малки – не повече от 2 секунди на отсечка.